Szocsi - Utazás a szürrealitásba

Meghívtak minket a Világifjúsági és diáktalálkozóra Oroszországba, aminek a fő helyszíne Szocsiban a 2014-es téli olimpai területén volt. Mivel szeretjük az új élményeket, keressük az új szituációkat ezért naná, hogy négyen igent mondtunk.

A szervezők a meghívóban úgy invitáltak, hogy ismerjük meg az igazi Oroszországot Moszkvában és Szocsiban. Ez egy üdülőváros és körülbelül annyira hasonlít az igazi Oroszországhoz mint Siófok Magyarországhoz.103920215.jpg

Szocsi (Adler) tengerpart és az olimpiai stadion

Szocsi Oroszország legdélibb, mediterrán klímájú városa. Az átlaghőmérséklet télen is +5 fok fölött van, még októberben is gond nélkül lehet napozni a parton és fürdeni a tengerben és ehhez a hátteret a Kaukázus havas csúcsai biztosítják.

Citrusfélék nőnek a pálmafák árnyékában, Oroszországban - erre még Pelikán elvtárs is csak csettintene. Apropó elvtárs, na de inkább ne szaladjunk előre, haladjunk csak sorjában.

Pár emlékezetes jakatyerinburgi nap után érkeztünk meg, és egyből meg is kaptuk a szobakulcsokat, s regisztrálnunk kellett volna egy jó hangulatút, hogy megkapjuk a fesztiválra készült azonosító kártyáinkat is. Azonban senki nem tudta, hogy ezek hol lehetnek... Elindultunk hát megkeresni őket, majd bő két óra múlva feladtuk, s megcéloztuk a szobánkat, hogy végre kialudjuk magunkat. E épület, negyedik emelet, kettes szoba.

"-Jé volt recepció a földszinten? - Biztos csak nem vettük észre... - Miért nem nyitja a kulcs a szobát? - Ez a virág az előbb is itt volt? - Kérdezzük, meg a recepción, hogy miért nem jó a kulcsunk!"

A recepción nagy mosolygás közepette a google translate segítségével közölték velünk, hogy mi egy másik hotelben vagyunk és épp egy vadidegen szobába próbállunk bejutni...

Itt egy hotel 15-20 négyemeltes épületből áll, van négy-öt hotel egymás közelében plusz az összes épület egyszerre épült az olimpiára, ráadásul ugyanolyan krémszínűek is... Jó tájékozódást!

117228101.jpgSzállásunk a Yekaterininsky Kvartal Hotel  (A képen egy (1) hotel van)

Míg kialudtuk magunkat megoldódott az azonosító kártya problémánk és másnap fitten fedezhettük fel az itteni programokat. Tudtuk, hogy ez egy baloldali ifjúsági találkozó, de amivel itt találkoztunk arra nem voltunk felkészülve...

Valahol ez még a valóság

Valószínűleg az összes nagyobb kommunista párt képviselte magát, például találkozhattunk észak-koreai standdal, emberekkel és prospektusokkal is. Itt megtapasztalhattuk, hogyan kell létrehozni egy alternatív valóságot.

Például gondoltátok volna, hogy az amerikai imperializmus elvesztette a hidegháborút? Azonban nem kell ettől megijednünk, mert Kim Jong Un (Kim Dzsongunszavai bevezetnek minket az aranykorba!22528226_921536558003233_1507857960391781799_n_1.jpg

Engem személy szerint ez döbbentett meg a legjobban: 20171019_134248.jpg

Ausztrál kommunista párt

Srác gond nélkül beült az észak-koreai stand és a beluruszok közé, hogy egy olyan országból érkezve propagálja a kommunizmust, ahol 3000 Ft feletti a minimál órabér, és sok szektorban munkaerőhiány van.

Volt Zimbabwénak is saját standja, ahol megtudhattuk, hogy Zimbabwe egy nagyon sikeres ország nagyon várják a turistákat, megéri meglátogatni  a nemzeti parkjait, szavannáit, szafarizni egyet.  Az egyáltalán nem probléma, hogy átlagosan a benzinkutak negyven kilométeres távolságra vannak egymástól, mert egy tankolással 5-600 km-t lehet levezetni. Szóval minden nagyon szép, minden nagyon jó.

Nem valószínű, hogy élünk a meghívással, tekintve, hogy a 90-es években rendszeresek voltak a fehérek ellen elkövetett pogromok, ahogy azt régebbi házigazdáink elmesélték. A 80%-os munkanélküliségről, az AIDS járványról, és az 1980 óta stagnáló GDP-ről nem esett szó.

Azóta a hadsereg eltávolította az elnököt.

Itt volt a fesztiválon Che Guevara lánya is, több előadást is tartott és az ő előadásai után sokan teli torokból élteték a forradalmat: "-Viva la revolution -Viva la revolution, Viva la revolution!"

Ezek után a programokon csak igen-igen óvatosan vettünk részt, inkább turista üzemmódba kapcsoltunk és elindultunk felfedezni a környéket. Megnyugodva láttuk, hogy a fesztivál résztvevőinek jó része is csak kirándul. Napközben több mint húsz fok volt, s a tenger is elviselhető hőmérsékletű, ezért sokan inkább strandoltak, októberben, Oroszországban.

2014-ben itt rendezték a téli olimpiát és emiatt egy tipp-topp síparadicsomot építettek ki pár km-re a tengerparttól. Egyik nap ezt is megnéztük, hiszen a strandolás után mindig jól esik egy kis túrázás, hógolyózás. img_0457.JPG

Amit a képen látunk az mind az olimpiára épült, előtte ez egy üres völgy volt, három kalyibával. A hotelek, utak, felvonók mind újak. Nem sajnálták a költségeket, így nem csoda, hogy ez volt minden idők legdrágább téli olimpiája.

Feljebb érve a hóhatárig, egyértelmű lett miért ezt a vidéket választották:

Ez Oroszország elnökének is a kedvenc vidéke/városa

Esténként főleg koncertek, zenés programok voltak, amin gyakorlatilag mindenki szín józanon vett részt. Ezen csak addig lepődtünk meg, amíg ki nem derült, hogy a boltokban nem lehet alkoholt vásárolni a fesztivál ideje alatt. Ezt szerencsére olyan oroszosan értették, mivel csak töményeket nem lehetett venni, söröket és borokat minden gond nélkül.

Itt is megtapasztaltuk azt, amit már a világ több pontján is, hogy legjobban kelet-európaiakkal értjük, meg egymást. Azok a társaságok akik sörözéssel, borozással töltötték az estéiket szinte mind szlovákokból, horvátokból,  szerbekből. bolgárokból, magyarokból álltak. Bár ennek az is lehett az oka, hogy sokan voltak arab, afrikai országokból és a fesztivál 25 ezer részvevőjéből legalább 10 ezren oroszok voltak, és ők majdnem mindannyian tizennyolc, tizenkilenc évesek lehettek.