Az szovjet játékautomatákat, ész, nem érted

Szovjet - játék - automaták múzeuma. Mikor meghallottam, hogy van ilyen, azonnal rohantam megnézni és kipróbálni. Valamiért sokkal jobban felkeltette az érdeklődésemet, mint bármi más Moszkvában.

1212.jpg

Most kérek elnézést minden hozzáértő olvasótól, aki legalább egyik szemöldökét felhúzta az elcsépelt Tyutcsev idézet kiforgatása miatt.

Az 1970-es 80-as években a Szovjetunió gyártott saját játékautomatákat, melyekbe orosz népmesei elemeket, történeteket csempésztek. Ezek egy-egy példányát gyűjtötték össze orosz fiatalok és nyitották meg múzeumukat közel tíz évvel ezelőtt. Természetesen a belépőjegy mellé jár egy maréknyi aprópénz, amivel kipróbálható az összes automata. Egy-két online elérhető játék linkjét is csatoltam, így ki is próbálhatók. További részletek az oldalon: http://www.15kop.ru/en/

Kicsit nehézkesen tudtam élvezni a játékok egy részét, mert mire rájöttem, hogyan és mit is kéne csinálni, lejárt a játékos idő. Bár néhánynál még ezután sem tudtam eldönteni, pontosan mi is történt, és nyertem-e. Nehéz lehetett a moszkvai gyerekeknek ilyen játékok mellett felnőni. De a kosárlabda és a jégkorong kifejezetten élvezetes volt. Az orosz gyerekek nagyon élvezték mindegyiket, még sorba is kellett állnom némelyik előtt, szóval lehet, hogy csak bennem, nem orosz felnőttben van a hiba.


вираж - Virage /Kanyar/, autóversenyes játék. Pont olyan kis narancssárga, kék és sárga kocsim van otthon, ami ebben a masinában is van. És nem tudom, honnan és hogyan került hozzám gyerekkoromban. Mindenesetre kiderült, hogy egy ilyen gépből származik. Viszont továbbra is rejtély, hogyan.

 

Репка - Retek, ez a kedvencem. Méghozzá azért, mert annak az ovis játéknak a változata, amit mi is játszottunk anno. Tudjátok, amikor azt kellett eljátszani, hogy van egy nagy répa (az orosz verzióban retek) és nem bírja kihúzni a nagyapa. Ezért szól a nagyinak, az unokának, a kutyának, a macskának és az egérnek és mind együtt próbálják kihúzni. Na ugye, hogy tudjátok melyik ez. Tök egyszerű játék, csak erősen kell húzni és kiírja, hogy milyen erős vagy. Ha 200 kilót bírsz húzni, akkor nyertél. Én elsőre húztam 140-et, ez a nagymamának felelt meg. Orosz nagymamának, feltételezem.

 

 Викторина - Viktorina, kresz tanulós "izgalmak"

Морской бой - Tengeri csata, torpedós játék. Авторалли-М - Autorally-M, Tankcsata, Sniper és Flipper

 Хоккей - Jéghoki, Баскетбол - kosárlabda és Зимняя охота - téli vadászat

Городки - Gorodki és orosz Snake